Telefonisch bereikbaar op werkdagen tot 18:00 uur

Op werkdagen besteld voor 18:00 morgen in huis

Klantenservice

Nummerbehoud

Benodigde gegevens

Indien u uw nummer wenst te behouden bij het overstappen naar een andere provider, dan kunt u dit aangeven bij het plaatsen van een order op onze website. U vult dan de volgende gegevens in:

Abonnement Particulier

- Huidige provider
- Huidig mobiel nummer
- Huidig simkaartnummer
- Einddatum huidig contract

Abonnement Zakelijk

- Huidige provider
- Huidig mobiel nummer
- Klantnummer provider
- Einddatum huidig contract

Prepaid

- Huidige provider
- Huidig mobiel nummer
- Huidig simkaartnummer

Opzegtermijn

Uw oude abonnement wordt door de nieuwe provider opgezegd; dit hoeft u dus niet zelf te doen. De verwerkingsduur voor een aanvraag met nummerbehoud is circa 1 week; dan is de definitieve datum voor nummerportering bekend. Nadat de verplichte contractstermijn van uw oude abonnement is verstreken, heeft u als particuliere klant een opzegtermijn van 1 maand; als zakelijke klant heeft u een opzegtermijn van 3 maanden. Uitzonderingen voorbehouden. Een prepaidaansluiting heeft geen opzegtermijn.

Ingangsdatum

Als u reeds contractvrij bent bij uw huidige provider, dan wordt uw nummer na circa 1 maand geporteerd. Indien u nog een contractuele verplichting heeft bij de huidige provider, kan het nummer op z’n vroegst pas geporteerd worden op de einddatum van uw huidige contract. Bij sommige providers gaat het contract pas in als uw nummer geporteerd is. De porteerdatum is dan de ingangsdatum. Andere providers bieden de service van een tijdelijk nummer. U krijgt dan een ander, tijdelijk nummer toegewezen totdat uw nummer geporteerd wordt. Zo kunt u alvast bellen en gebeld worden.

Overstappen

U kunt zowel nummerbehoud aanvragen vanaf een prepaidaansluiting naar een abonnement, als van een abonnement bij de ene provider naar een abonnement bij een andere provider. Wanneer u echter hetzelfde nummer wenst te behouden, en bij dezelfde provider blijft, dan is het een verlenging. Hieronder hebben wij de mogelijkheden voor nummerbehoud op een rijtje gezet:

Naar KPN, Hi, Telfort of MTV Mobile

U kunt met nummerbehoud overstappen naar een KPN, Hi, Telfort of MTV Mobile abonnement vanaf:
- Alle prepaidaansluitingen.
- Een abonnement van elke andere provider dan KPN, Hi, Telfort of MTV Mobile.

Indien u met nummerbehoud overstapt naar KPN, Hi, Telfort of MTV Mobile, wordt u altijd eerst met een tijdelijk nummer aangesloten. Het contract gaat officieel pas in als uw nummer geporteerd wordt. De geleverde simkaart is direct geactiveerd, echter wordt bij gebruik hiervan het prepaid tarief in rekening gebracht.
De status van het nummerbehoud dient u zelf te verifiëren bij de oude en de nieuwe provider. Indien er correcties noodzakelijk zijn, kunt u deze aan ons doorgeven. Wij zullen deze doorgeven aan de nieuwe provider.

Naar T-Mobile

U kunt met nummerbehoud overstappen naar een T-Mobile abonnement vanaf:
- Alle prepaidaansluitingen.
- Een abonnement van elke andere provider dan T-Mobile.

Indien u met nummerbehoud overstapt naar T-Mobile, dan wordt u altijd eerst met een tijdelijk nummer aangesloten. U kunt ervoor kiezen of u wel of niet voor de portering gebruik wenst te maken van het tijdelijk nummer. Als u voor de portering wordt aangesloten met het tijdelijk nummer, gaat het contract officieel in op het moment van aansluiting met het tijdelijk nummer. Als u voor de portering niet wordt aangesloten met het tijdelijk nummer, gaat het contract officieel in op het moment dat uw nummer geporteerd wordt.
De simkaart wordt geactiveerd op de datum van aansluiting met het tijdelijke nummer of de porteerdatum (afhankelijk van uw keuze). In beide gevallen wordt vanaf de ingangsdatum voor bellen, sms’en en internetten het tarief van uw gekozen abonnement in rekening gebracht.
De status van het nummerbehoud dient u zelf te verifiëren bij de oude en de nieuwe provider. Indien er correcties noodzakelijk zijn, kunt u deze aan ons doorgeven. Wij zullen deze doorgeven aan de nieuwe provider.

Naar Tele2

U kunt met nummerbehoud overstappen naar een Tele2 abonnement vanaf:
- Alle prepaidaansluitingen.
- Een abonnement van elke andere provider dan Tele2.

Indien u met nummerbehoud overstapt naar Tele2, dan wordt u pas aangesloten zodra uw nummer overgezet wordt naar Tele2.
De simkaart wordt geactiveerd op de datum van aansluiting met uw te behouden nummer. Mocht nummerbehoud afgewezen worden of geen doorgang vinden, dan wordt het Tele2 contract geactiveerd met een nieuw nummer.
De status van het nummerbehoud dient u zelf te verifiëren bij de oude en de nieuwe provider. Indien er correcties noodzakelijk zijn, kunt u deze aan ons doorgeven. Wij zullen deze doorgeven aan de nieuwe provider.

Naar Vodafone

U kunt met nummerbehoud overstappen naar een Vodafone abonnement vanaf:
- Alle prepaidaansluitingen.
- Een abonnement van elke andere provider dan Vodafone.

Indien u met nummerbehoud overstapt naar Vodafone, is er geen mogelijkheid aangesloten te worden met een tijdelijk nummer. Het contract gaat pas in op het moment dat uw nummer geporteerd wordt.
De geleverde simkaart wordt geactiveerd op de porteerdatum. Vanaf de porteerdatum wordt voor bellen, sms’en en internetten het tarief van uw gekozen abonnement in rekening gebracht.

Let op!

De status van het nummerbehoud kunt u zelf verifiëren bij de oude en de nieuwe provider. Indien er correcties noodzakelijk zijn, kunt u deze aan ons doorgeven. Wij zullen deze doorgeven aan de nieuwe provider. 2call kan geen aansprakelijkheid aanvaarden voor misgelopen aanvragen voor nummerbehoud.